سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شمیم قدس

 

 

 

تشکیل حزب الله لبنان
اینم از معرفی حزب الله بصورت مفید و مختصر، البته سعی خواهم کرد مطالب تکمیلی تر و یه معرفی مفصل تری از حزب الله تهیه کنم:

در ششم ژوئن 1982 میلادی (16 خردادسال 61) ارتش اسرائیل تهاجم وسیعی را به لبنان آغاز می کند بدون مقاومت چندانی در عرض سه روز تا دروازه های بیروت پیش رفت.

به دنبال اشغال لبنان تیپ محمدرسول الله (ص) سپاه پاسداران به فرماندهی حاج احمد متوسلیان وارد دمشق شدند. علی رغم هماهنگی صورت گرفته حافظ اسد به علت ترس از نفوذ ایران در لبنان از ورود آنها به لبنان جلوگیری می کند. به دستور امام خمینی ماموریت نیروهای اعزامی سپاه تغییر می کند و بجای مشارکت مستقیم در عملیات نظامی تعدادی از مربیان آموزش نظامی و عقیدتی به لبنان اعزام می کند. و در ابتدا 180 نفر از داوطلبین را آموزش می دهند که بسیاری از کادرها و روحانیون فعلی حزب الله از جمله شهید سید عباس موسوی را در بر میگرفت.

از آنجا که مجموعه های اسلامگرا در لبنان متفرق بودند دولت ایران از طریق سفارت خود در دمشق و سپاه پاسداران در بعلبک زمینه را برای گردهمایی و مذاکره نیروهای اسلامگرا فراهم کردند.

پس از مذاکرات اولیه یک کمیته 9 نفره تشکیل شد سپس هیاتی از طرف این کمیته به ریاست سید عباس موسوی به ایران سفر و با امام خمینی دیدار کردند و توافق گروههای اسلامگرا را به ایشان اطلاع دادند. پس از اتمام ماموریت کمیته 9 نفره در زمستان 1361 یک شورای 5 نفره از میان آنان انتخاب شد که ریاست شورا را به عهده گرفت و این شورای جدید "شورای لنبان" نام گرفت ، و در اردیبهشت 1363 نام حزب الله انقلاب اسلامی در لبنان را برگزیدند.

 منابع
بزودی...



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 88/9/3ساعت  7:33 عصر  توسط محمد 
      نظرات دیگران()

    عید پوریم یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین اعیاد در تقویم یهودیان است که هر ساله برگزار می‌شود.

    پوریم در لغت
    واژه پوریم از ریشه "پور" به معنای قرعه اقتباس شده. از آن جهت که گفته شده بود "هامان" نخست وزیر پادشاه برای یافتن مناسب‌ترین روز جهت کشتن یهودیان قرعه انداخت.

    ماجرای پوریم

    همسر با ایمان ایرانی
    ماجرا از این قرار است که "اخشوروش" (احتمالا خشایار‌شا) از پادشاهان هخامنشی ایران، در روز جشن تاجگذاری در حال مستی از ملکه "وشتی" می‌خواهد در برابر مردان آمده تا زیبایی او را به رخ مهمانان بکشد اما ملکه امتناع می‌کند و پادشاه خشمگین شده و تصمیم می گیرد ملکه دیگری انتخاب نماید.

    نفوذ یهودیان به دربار
    مردخای که مردی یهودی از درباریان پادشاه بود از این فرصت استفاده نموده، استر دختر عموی خویش را برای نفوذ به دربار فرا می خواند و بدون اینکه پادشاه بفهمد او یهودی است، شرایط را برای ملکه شدن استر فراهم می کند.

    بعد از مدتی استر با دلبربایی، پادشاه را فریب داده و به بهانه اینکه هامان نخست وزیر پادشاه می خواهد یهودیان را بکشد از پادشاه اجازه می گیرد که طی سه روز مخالفان و دشمنان یهودیان را از بین ببرند. یهودیان با این اجازه نامه پادشاه که به 127 شهر تحت قلمرو آنروز ایران ارسال شد به نص صریح تورات بیش از 75 هزار ایرانی از مردان و زنان و کودکان را می کشند.

    جشن پوریم بعد 26 قرن باز هم هر ساله برگزاری می شود
    یهودیان بنا به تورات، واقعه کشتار ایرانیان را معجزه الهی دانسته و هنوز هم با گذشت حدود 26 قرن، این پیروزی را جشن می‌گیرند. آنها در این روز برای شکر‌گزاری از خدا روزه گرفته، و به رقص و پایکوبی می پردازند، و با پوشیدن لباس‌های مخصوص و بازی کردن نقش آنها این واقعه را تجدید خاطره می‌کنند. گفتنی است یهودیان تنها دراین عید مجاز به نوشیدن شراب می باشند.

    سند عید پوریم
    این داستان در کتاب استر که یکی از کتب تاریخی تورات است آماده است. گفتنی است تورات کتابی است که در آن کتابهای متعدد و کوچکی وجود دارد.

    ترس سایت وزرات خارجه اسرائیل از بیان حقیقت
    داستان پوریم در چند مقاله در سایت وزارت خارجه اسرائیل وجود دارد
    در تمام مقالاتی که در این سایت آمده هیچ اشاره ای به کشته شدن 75 هزار ایرانی اشاره نشده است مطلبی که نص صریح تورات به آن اشاره شده اتس و در عوض عباراتی امده است که در کتاب استر وجود ندارد . در این مقالات بجای اذعان به کشته شدن 75 هزار ایرانی بیان شده است که هامان و خانواده و قوم او را می کشند.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 88/1/26ساعت  10:26 صبح  توسط محمد 
      نظرات دیگران()

    با آغاز پروتستانیزم در اروپا یکی از بزرگترین انحرافات در دین مسیح ایجاد شد. مارتین لوتر پایه گذار صهیونیسم مسیحی در زمان زندگی خود بسیار تحت تاثیر کتاب تورات بود. وی سعی می کرد تا تفسیری از انجیل ارائه کند که مطابق نظریات تورات باشد. مسیحیان صهیونیسم معتقدند مسیح دوباره به زمین باز خواهد گشت.

    آنها اعتقاد دارند آخرالزمان در هفت مرحله به وقوع خواهد پیوست:
    1- بازگشت یهودیان به فلسطین
    2- ایجاد دولت یهود
    3- موعظه شدن بنی اسرائیل و دیگر مردم دنیا به وسیله انجیل
    4- حصول مرحله وجد یا سرخوشی
    5- دوره هفت ساله حکومت دجال(آنتی کراست، ضد مسیح) و فلاکت یهودیان و سایرین(به اصطلاح مومنان)
    6- وقوع جنگ آرماگدون
    7- شکست لشگریان دجال و برپایی حکومت مسیح به پایتختی قدس(اورشلیم)

    یهودیان پس از طی این هفت مرحله به مسیح ایمان می آورند.
    آنها معتقدند جنگ آرماگدون میان نیروهای شر(مسلمانان و ایرانیان) و نیروههای خیر(یهودیان) در صحرای مگیدو در شمال اسرائیل و کرانه غربی رود اردن در ابتدای هزاره سوم -یعنی سال 2036- به وقوع خواهد پیوست.

    رویکردهای این گروه در سیاست های آمریکا بسیار موثر است، از همین روی مدعی یاری تشکیل اسرائیل هستند. بوش رئیس جمهور آمریکا با اعتقاد و ایمان به این فرقه در ابتدای ریاست جمهوری اش خود را شخصی مذهبی معرفی کرد. 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 87/11/11ساعت  3:52 عصر  توسط محمد 
      نظرات دیگران()

    آیپاک مخفف کمیته امور عموم آمریکا _ اسرائیل سازمانی است یهودی که از مهمترین و موثرترین لابی های آمریکا به شمار می آید. این در حالی است که جمعیت یهودیان در امریکا تنها حدود 6 میلیون نفر یعنی حدود یک درصد از کل جمعیت آمریکاست. اما بیش از 1000 تن از سیاستمداران و دست اندرکاران در سیاست خارجی آمریکا را یهویان تشکیل می دهند.

    این سازمان در سال 1953 میلادی توسط ایسیا ال. سی کنن با هدف تسلط بر ساختار سیاسی آمریکا و تلاش برای تصویب قوانینی در جهت حمایت آمریکا از اسرائیل تاسیس شده است .

    آیپاک همچنین با ایجاد بانک اطلاعات در مورد هر یک از شخصیت های مطرح آمریکایی و اعضای کنگره به درج مواضع آنها اقدام می نماید و در صورت هر گونه مخالفت افراد با اسرائیل و سیاست های آن کشور در انتخابات آمریکا از آنان حمایت نمی کند و هدف حملات آنها در سرتاسر آمریکا قرار می گیرند. اما سیاستمدارانی که حامی رژیم صهیونیستی باشند از حمایت های مالی انتخاباتی سازمان های یهودی و شهرت و محبوبیت برخوردار می شوند و مطبوعات لیبرال دموکرات آنها را می ستایند.

    جالب اینکه بدانیم بنیاد جورج سورس که نقش عمده ای در ایجاد انقلاب های نرم دارد زیر شاخه ای از سازمان صهیونیستی آیپاک است.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 87/10/28ساعت  5:28 عصر  توسط محمد 
      نظرات دیگران()

    فراماسونری کلمه ای است فرانسوی که از دو قسمت فرانک به معنای آزاد و ماسون به معنی بنا تشکیل شده است.

    فراماسون یک تشکیلات کاملا سری و مخفی است، که کسی براحتی نمی تواند در آن نفوذ کند و اگر هم راه یابد، مکلف است اسرار آن را حفظ کند.

    کسی که عضو فراماسونری است، ماسون یا فراماسون نامیده می شود.
    ساختمانی که مرکز فعالیت ماسونهاست «لژ» نام دارد.
    شعارهای فراماسونری که بسیار جذاب اند «برادری، برابری و آزادی» است.

    هدف این تشکیلات سلطه بر ارکان دولت های جهان است و حرکت این دولت ها در راستای اهداف صهیونیست ها است. بطوریکه در حال حاضر در اکثر کشورهای جهان یا قدرت در دست ماسونهاست و یا تحت تاثیر ماسون ها است. برای مثال کشور ترکیه دارای لژهای ماسونی است.

    گرچه ماسونها تاریخ فرماسونری را از زمان آدم (ع) اعلام می کنند، اما آنچه مسلم است تا قبل از سال 1717م هیچ لژ ماسونی وجود نداشته است. در این سال لژ بزرگ انگلستان در لندن تاسیس شد که در واقع مادر همه لژهای جهان است.

    در ایران نیز افراد موثری قبل و بعد از مشروطیت فراماسون بوده اند: میرزا اقا خان نوری (عامل قتل امیرکبیر)، تقی زاده، محمدحسین فروغی و پسرش.

    وقوع انقلاب اسلامی باعث تعطیل شدن لژهای فراماسونری در ایران شد اما تفکر فراماسونری در قالب های لیبرالیسم، پلورالیسم، و... هنوز باقی است.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 87/10/5ساعت  3:18 عصر  توسط محمد 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    گفت و شنود: فتح: مذاکرات بی فایده است
    یک فلسطینی در جنگ ایران و عراق + عکس
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    سلسله همایشهای رسالت ناتمام
    آدم های بزرگ متوسط کوچک چطوری هستند؟
    این نمایشگاه هم تموم شد
    فلسطین متدین
    کاریکاتور:جنگ کودک صهیونیستی و کودک فلسطینی
    روابط تاسف بر انگیز شاه و رژیم صهیونستی
    [عناوین آرشیوشده]